Kapitel 32 - You're beautiful

Tidigare i kapitel 31:

“We are so stupid!” utropar Harry och slår sig själv på pannan.

”Why?” jag tittar förvirrat på honom medan de andra börjar skratta.

”Lou really likes her to! We should have realized that the reason she has acted weird sometimes is because Lou has been there.” flinar Harry.

“We just have to make Alice realize how she really feels and then they can be a couple!” säger Niall glatt.

“Actually.” hör vi Louis från sängen. ”We’ve kissed.” 

(bildlöst kapitel)


Louis pov –

Killarna vänder sig hastigt mot mig med ögon stora som golfbollar och hakorna är i princip nere i golvet.

”You’ve done what?” frågar Harry högt.

“I’ve kissed her.” säger jag lugnt och ett leende smyger sig på mina läppar.

”Wow, when?” frågar Niall med det där stora leendet som bara han kan göra.

”When we were out, searching for her. I found her, talked and then we kissed.” säger jag enkelt.

“How did it feel?” piper Zayn tjejigt och sätter sig i skräddarsits och kramar om en kudde sådär som tjejer gör ibland. ”Tell us everything.”

”You are such a girl.” suckar Liam åt Zayn och ruffsar om hans hår. “But yeah, how was it?” frågar han sedan och kollar på mig och ler.

”Okay, when I first kissed her I guess I surprised her. Because she slapped me.” Harry frustar till av skratt men visar att jag ska fortsätta. ”So I gave her some space and she just stood there quiet. I began to appologize but then she kissed me.” säger jag och tänker tillbaka på vad som hade hänt i skogen mellan mig och Alice.

Jag vill inte berätta för killarna vad jag och Alice hade pratat om, det känns för privat. Eller, jag kan ju berätta vad som helst för killarna. Men för att respektera Alice så väljer jag att inte berätta för dem.

”You know. If you break her heart, I have to kill you.” säger Stefan med en allvarlig min, men jag ser hur det glimmar av glädje i hans ögon.

”I promise. I will not break her heart.” säger jag mjukt och blickar ned på Alice men blir förvånad då mina ögon möter Alices blåa ögon. ”You’re awake.” konstaterar jag.

”I’m awake.” säger hon med skrovlig röst och ena mungipan vrids uppåt i ett snett leende.

”She’s awake!” utropar Harry och hoppar upp från madrassen som han sitter på.

 

De andra ställer sig också upp och ler som galningar allihopa. De kommer fram och pratar lite med Alice och vi berättar för henne vad som har hänt. Stefan säger att han har berättat för oss om hur hon hade det innan hon kom hit och allt det där. Man kan se att hon blir rädd, hon liksom kryper ihop och det lyser av osäkerhet i hennes ögon.

”It’s okay. We love you Alice.” säger Liam lugnt och ger henne en kram.

”Yeah! Now, we are your family too.” säger Zayn och klappar henne på ena benet och hon ger honom ett försiktigt leende.

”What happened to my hand?” frågar Alice plötsligt och synar sin hand som är inlindad i handuken.

”You had one of your nightmares, and you cut yourself with a piece of glas from the mirror in your bathroom.” säger Stefan lugnt.

“Not again.” stönar Alice och sätter den friska handen på pannan. ”Is it bad?”

”Not really. It’s not that deep, you’ve done worse before.” Stefan är fortfarande lika lugn.

”What do you mean that she has done worse?” Niall låter förskräckt och har spärrat upp ögonen.

”She has cut herself before in her sleep.” Alice slår ned med blicken och fingrar på täcket.

Alla blickar vänds mot Alice. Hon tar ett djupt andetag och visar sedan upp sin högra handled. Man får verkligen titta noga för att se, men på hennes handled så kan man skymta ett mörkt rosa streck. Jag tittar upp från Alices handled och inspekterar istället hennes ansikte. Hon har börjat få tillbaka färgen i ansiktet och hennes ögon flackar lite osäkert mellan oss killar.

”Can’t we watch a movie? I’m not tired at all.” frågar hon efter en liten stund och sätter sig tillrätta I sängen.

”Sure. What do you want to see?” säger Harry och kryper fram till hyllan med filmer igen.

”Can we pleeease watch a scary movie?” frågar Niall och tittar förväntansfullt på oss andra.

”It’s okay with me.” säger Alice och rycker oberört på axlarna.

Vi andra säger också att det går bra, förutom Zayn som knorrar lite om att den inte får vara allt för läskig. Harry letar fram en film från hyllan och sätter in skivan i spelaren, sen lägger/sätter dem sig på madrasserna nedanför sängen med ryggarna mot mig och Alice.

 

Då det blir läskigt en bit in i filmen så piper Alice till och slår händerna för ansiktet och sätter sig nästan i knäet på mig. Jag lägger förvånat armarna om henne och hon tittar försiktigt fram mellan sina fingrar. När hon ser att det inte är så läskigt längre så pustar hon ut och riktar uppmärksamheten mot tv’n igen, medan min uppmärksamhet är riktad mot henne. Hennes ögon flimrar från ljuset av tv’n och hon har en liten rynka mellan ögonbrynen. Utan att tänka mig för så stryker jag lätt med ena handen över hennes kind. Hon vänder sig förvånat mot mig och möter frågande min blick.

”You are beautiful.” viskar jag så tyst att bara hon kan höra.

”No I’m not.” mumlar hon samtidigt som hon slår ned med blicken.

Jag sätter ett finger under hennes haka och vinklar försiktigt upp hennes ansikte mot mitt.

”Yes, you are beautiful.” viskar jag igen och stryker henne på kinden.

Jag ser hur det rycker lite i hennes ena mungipa innan hon suckar och vänder sig mot tv’n igen.

”Alice.” viskar jag och hon vänder sig mot mig igen.

”You are really beautiful.” säger jag bestämt samtidigt som jag lägger mina händer om hennes kinder och trycker försiktigt mina läppar mot hennes.

Hon stelnar först till, som vanligt. Men sedan slappnar hon av och kysser försiktigt tillbaka. Plötsligt så hörs en gäll bussvissling och Alice kastar sig förskräckt bakåt ifrån mig. Vi kollar oss förvirrat omkring och ser att killarnas huvuden inte är riktade mot tv’n, utan är riktade mot mig och Alice istället. Harry vickar ”förföriskt” med ögonbrynen och Niall och Zayn gör pussljud mot varandra. Stefan och Liam sitter bara och skrattar tyst för sig själva. Alice slår generat händerna för ansiktet och jag kastar en kudde på tomtarna som sitter nedanför sängen.

”Ey, guys. You’re missing the movie.” säger jag och nickar mot tv’n.

”Nah, it’s more fun to watch you and Alice. You’re so cute.” piper Harry och slänger sig om halsen på Liam.

”Leave them alone Haz.” säger Liam lugnt och befriar sig från Harrys omfamning.

”Fine.” säger Harry motvilligt med putande underläpp och vänder sig mot tv’n igen och resten av killarna följer hans exempel. 


Nu är jag äntligen tillbaka! Dock med ett lite kortare kapitel än vanligt, men jag lovar, nästa kapitel kompenserar upp rejält för det!! Jag är ledsen att det har tagit sån himla tid för det här kapitel att komma upp, men det har helt enkelt varit mycket på gång för den här 18 åringen... Hoppas att jag inte har tappat massa läsare nu bara för det, håller tummarna.

Men ska vi försöka få ihop minst 15 kommentarer för nästa kapiel? Jag lovar, det är värt det, som fan!Y


Kommentarer
Postat av: jossan

hahah jätte bra och efterlängtat kapitel!

2013-01-09 @ 15:52:36
Postat av: Erika

Åh, längtar lika mycket efter nästa!

2013-01-09 @ 16:08:28
Postat av: Alexandra

välkommen tillbaka!!! :D
Ååh älskade verkligen denna novellen och är enormt glad att du kom tillbaka!! :D
Längtar verkligen till nästa :D xx

2013-01-09 @ 16:19:01
URL: http://theonedirectionnovells.blogg.se
Postat av: Isabell

jättebra :)

2013-01-09 @ 16:32:59
Postat av: Frida

Har längtat jättelänge efter detta kapitlet, ser fram emot nästa!

2013-01-09 @ 16:51:09
Postat av: Ellinor

jätte bra :D

2013-01-09 @ 17:31:41
Postat av: lovisa

Jäääätte bra!

2013-01-09 @ 23:05:50
Postat av: Julia

Längtat så sjukt mycket efter dehär kapitlet, älskar din fanfic!
Sjuuuukt bra! :)

2013-01-10 @ 21:36:11
Postat av: Elin

GAAAH!! OH HEEREGUD VA BRA!! LÄNGTAR TILLS NÄSTA SÅÅÅÅ MYCKET!!!!! :D

2013-01-11 @ 20:01:06
Postat av: carlie

Fruktansvärt efterlängtat kapitel:)
Kul att du har börjat uppdatera igen och ser fram emot
nästa;)

2013-01-12 @ 12:18:37
Postat av: Anonym

Åhhh! Lika bra som förr! Välkommen tillbaka :)

2013-01-12 @ 19:35:08
Postat av: Elin

har längtat så efter kapitlet ;D så himla bra ^^ xx

2013-01-12 @ 20:27:28
Postat av: Sharon

Super duper bra!!!
Welcome back ;)

2013-01-13 @ 10:36:48
Postat av: Anonym

har längtat efter att du skulle börja skriva igen. Längtar till nästa del

2013-01-13 @ 12:25:44
Postat av: Johanna

Din novell är sjukt bra o kapitlet va jättebra längtar tills nästa del ;)

2013-01-13 @ 14:46:19
Postat av: Frida

Din fanfic är en av mina två favoriter, vill bara läsa mer hela tiden!

2013-01-13 @ 14:50:48
Postat av: Olivia

Äntligen har du börjat skriva igen! Sjukt bra kapitel btw :)

2013-01-13 @ 15:03:02
Postat av: Saga

Jättebra!!<3 längtat efter att du ska börjat skriva igen :)

2013-01-13 @ 15:08:19

Kommentera inlägget här:

Kom ihåg mig?

Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
*** ///// # DESIGN BY ELVIRA NYBERG # ///// # COPYRIGHT # ///// ***