Kapitel 27 - My feet hurts

Tidigare i kapitel 26:

Killarna ooh’ar medan Niall funderar ut en fråga och jag sitter på helspänn.

”When did you get your first kiss?” frågar Niall tillslut och jag känner hur det bildas en klump i halsen.

”Uhm.” stammar jag och försöker samla mod.

”Yes?” manar Zayn på.

”I’ve.. I’ve never been kissed.” mumlar jag tillslut. ”So, my turn to spin!” säger jag och sträcker mig fram för att sätta fart på flaskan och försöka få bort uppmärksamheten från mig men en arm hindrar mig. 

Alices pov –

Jag öppnar garderoben och letar reda på en vit skjorta och ett par svarta byxor. Jag ska jobba i restaurangen ikväll för att flera i personalen har blivit sjuka. Så då får jag och Stefan rycka in helt enkelt, det brukar bli så ibland. Så svarta byxor och vit skjorta är standard outfit då man ska jobba i restaurangen. Medan jag byter om så vandrar mina tankar tillbaka till kvällen innan efter att jag sagt att jag aldrig blivit kysst. Killarna hade först suttit som i chock, men sedan hade de varit förstående. Som vanligt. De är verkligen underbara killar och jag är så glad att jag kan kalla dem mina vänner. Tyvärr så har jag inte hunnit träffa dem något idag, det har varit fullt upp då så många i personalen är borta.

 

När jag fått på mig kläderna så borstar jag igenom mitt skatbo till hår och sätter sedan upp det i en stram hästsvans. Jag lägger lite puder på de rödaste partierna i ansiktet och kletar på lite mascara på ögonfransarna. När jag känner mig klar så tar jag på mig ett sorts förkläde som man ska ha då man serverar. Jag knyter det runt midjan och tar sedan på mig mina skor. Precis då jag ska öppna dörren och gå ut så knackar det. Förvånat öppnar jag dörren och ser Liam stå utanför.

”Liam, hi!” säger jag glatt.

”Hi Alice!” säger Liam minst lika glatt och ger mig en varm kram.

”What are you doing here?” frågar jag honom när han har släppt mig.

”We haven’t seen you all day, so I came here to ask if you want to hang out with us?”

“Aaw, I would love to! But I can’t. A lot of the staff is sick so I and Stefan have to work tonight.”

“Oh, okay. But maybe tomorrow then?” Liam ser uppriktigt ledsen ut över att jag inte kan göra något med dem och jag får dåligt samvete.

”Maybe, I haven’t got my schedule for tomorrow. But if I’m not working I would love to hang out with you and the boys!” Liam lyser upp igen och ger mig ett stort leende.

”Great! We’ll be looking forward to it.” han ger mig en till kram och en lätt puss på kinden.

”See you tomorow then.” säger jag medan jag rodnar lätt av hans beröring.

”Oh stop beeing so cute.” skrattar Liam åt mina röda kinder. ”See you tomorow, bye!” säger han sedan och försvinner sedan nedför korridoren.

”Bye.” ropar jag efter honom medan jag själv går ut från mitt rum och låser efter mig.

 

Precis så jag ska ta första steget nedför trappan så kommer jag på att jag har glömt mobilen, så jag vänder och joggar tillbaka till mitt rum. Jag låser upp och går fram till sängbordet där jag ser mobilen ligga, och stoppar ned mobilen i bakfickan på byxorna. Med en suck går jag tillbaka ut i korridoren, låser dörren och börjar för andra gången gå ned till köket. När jag kommer in i köket så möter jag en svettig Kristoffer och resten av kökspersonalen, eller några mindre än vanligt för de är också sjuka.

”Lill-tjejen! Vad bra att du är här. Vi behöver all hjälp vi kan få just nu. Du vet hur du ska göra, skrivblocken och pennor ligger på bänken bredvid dörren så det är bara att köra!” Kristoffer är riktigt stressad, så jag nickar bara och tar en penna och ett block och går sedan ut i matsalen.

Där ute letar jag reda på Linda. Hon är ”chef” över de som serverar.

”Hej Alice! Kul att se dig i annat än stallkläderna.” säger hon och blinkar.

”Kul att se dig också Linda. Vilka bord ska jag ta?” jag är full av energi och vill komma igång med arbetet så fort som möjligt.

”Du kan ta 3,4 och 5 till att börja med.” säger Linda och nickar mot borden hon precis tilldelade mig.

Jag nickar till svar, stoppar ned blocket och pennan i en ficka på förklädet, och plockar på mig två stycken menyer till det första bordet jag ska ”serva”.

”Hej, jag heter Alice och jag kommer vara den som tar hand om er ikväll.” säger jag glatt till paret vid bord 3 och jag får leenden tillbaka medan jag delar ut menyerna till dem. ”Vill ni ha någonting att dricka innan ni beställer?” frågar jag sedan och plockar upp blocket och pennan.

”Jag skulle vilja ha ett glas rött vin.” ler kvinnan mot mig.

”Samma för mig, och skulle vi kunna få en kanna med vatten också?” frågar mannen.

”Ja självklart.” säger jag och antecknar snabbt vad de vill ha. ”Då kommer jag alldeles strax med drickan.” jag går sedan snabbt ut i köket och häller upp två glas vin och en kanna med vatten och några isbitar.

Jag går tillbaka ut till paret och ger dem deras dricka. Sedan gör jag samma procedur med bord 4 och 5. När alla borden har fått det de vill dricka så börjar jag ta mat-beställningarna. Kristoffer arbetar på bra i köket och maten kommer snabbt ut till kunderna.

 

Jag får några fler bord att ta hand om, men till slut får jag en lucka då jag kan sätta mig ned i köket och pusta ut. Medan jag sitter och masserar min ena fot så slänger sig Stefan ned på en stol bredvid mig.

”Åh gud, mina fötter värker.” stönar han och börjar göra samma sak som mig.

”Mina med. Men det är sjukt roligt ändå.” säger jag och knuffar lite på honom.

”Ja faktiskt, folket älskar mig.” säger han malligt och sträcker på sig.

”Haha, de låtsas bara så du inte ska bli ledsen och förgifta deras mat.” retas jag medan jag reser mig upp för att börja jobba igen.

Stefan räcker barnsligt ut tungan åt mig medan jag skrattandes går ut till matsalen igen. Jag går runt till de borden jag ansvarar över och frågar om de vill ha mer dricka eller vill ha någonting annat och hämtar det de vill ha. Jag passar upp dem helt enkelt.

”Alice! Kan du ta de fem personerna vid bord nr.7? Jag måste åka in till stan och köpa vin, det är helt slut. Stefan tar de andra borden, men du kan ju fråga han sen om han behöver hjälp med någon av dem.” Linda kommer springandes med sin jacka halvt påsatt och små svettpärlor rinner nedför hennes panna.

”Självklart! Vi fixar det här, kör inte ihjäl dig bara.” uppmanar jag henne innan hon nickar och försvinner ut genom köksdörren.

Jag kollar så att mina andra bord är nöjda och glada innan jag tar fem menyer och går till bord nr.7.

”Hej jag heter Alice och jag ska ta hand om er ikväll.” säger jag med blicken i anteckningsblocket som jag kladdar ned något som bord nr.4 nyss ville ha.

”Take that one more time. And this time, in english please.” skrattar en bekant röst och jag lyfter blicken från anteckningsblocket.

 

Självklart. Framför mig sitter såklart Liam, Niall, Harry, Zayn och Louis. Jag känner hur ett leende sprids på mina läppar av bara synen av killarna och de ler minst lika glatt tillbaka.

”Hello, my name is Alice and I’m going to be your waitress this evening.” säger jag propert och niger lite. “Do you want to order your drinks while you decide what you want to eat? fortsätter jag sedan.

“I would like a coke, miss.” säger Zayn med snobbig ton.

“Make that two.” Liam hänger på våran lilla “lek”.

”A coke for me too.” Utropar Harry medan Niall och Louis kollar på varandra.

”Same here!” utropar Niall och Louis samtidigt och alla börjar skratta.

”So, five Fantas then.” skrattar jag och vänder mig om och går mot köket.

”Alice! Kan du snälla ta bord 9? Jag har fullt upp.” Stefan stoppar mig precis innan jag ska gå in genom dörren till köket.

”Ja men så klart.” ler jag. ”Jag ska bara hämta dricka åt bord 7 först.”

”Tack, du är en ängel.” säger Stefan tacksamt och rusar sedan vidare med en kanna vatten i högsta hugg.

Jag går in i köket, hämtar en bricka och ställer 5 glas på den. Sedan fyller jag glasen med några isbitar och sedan cola. När jag är klar med det så bär jag ut brickan till killarna.

”You can decide on what you’re going to eat a little bit longer. I’ll be right back.” säger jag till dem och går till bord 9.

”Hej jag heter Alice och jag sk-” börjar jag.

”Alice?” säger en bekant röst och jag tittar upp från menyn jag håller i handen.

Åh nej.


Okej, vet inte vad som hände men igår kväll så fick jag världens ryck och skrev hela tre kapitel... Så här får ni kapitel 27. Hoppas det duger eller något. 

Minst 12 kommentarer för nästa kapitel? ♥


Kommentarer
Postat av: Isabell

jättebra :D

2012-10-20 @ 11:09:23
Postat av: Linnea Hägglund

Snällllaaa meeeeeerr

2012-10-20 @ 11:14:01
URL: http://linneazzlife.blogg.se
Postat av: Melissa

Nyyyyyyyyfiken nu! Vem, vem? Haha. :P Älskade det här kapitlet verkligen, du beskriver allting så bra, får verkligen bilder i huvudet ;D Kram! ♥

2012-10-20 @ 11:21:40
URL: http://onedirectionernovell.blogg.se
Postat av: Johanna

Så himla sjukt bra vill bara läsa mer :)

2012-10-20 @ 11:52:54
Postat av: Anonym

nej men gud vad nyfiken jag blev nu! Vem är det? :8

2012-10-20 @ 11:56:18
Postat av: Elin

Älskar det! Meeerr! :D <3

2012-10-20 @ 12:16:48
URL: http://endlesslovefanfic.blogg.se
Postat av: Alexandra

Hej, jag älska kapitlet, jag älskar novellen pch du är grym på att skriva! :)
Skriv ett antal kapitel när du håller på, så du inte behöver stressa fram ett kapitel! :) xx

2012-10-20 @ 13:34:44
URL: http://theonedirectionnovells.blogg.se
Postat av: Anonym

Jättebraa!! Längtar såå mycket till nästa kapitel :)

2012-10-20 @ 14:58:22
Postat av: Anonym

Så himla bra och gud va jag har längtat! Älskar verkligen den här novellen! Hoppas du mår bättre förresten!:) x

2012-10-20 @ 16:13:32
Postat av: Sanna Lilja

Älskar din novell den är så bra! Vill du göra ett länkbyte?

2012-10-20 @ 16:14:40
URL: http://oonedirectioonnoovell.blogg.se/
Postat av: saga

Sjukt bra ju!!<33

2012-10-20 @ 17:45:11
Postat av: alexandra

Jättebra! :D

2012-10-20 @ 17:50:50

Kommentera inlägget här:

Kom ihåg mig?

Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
*** ///// # DESIGN BY ELVIRA NYBERG # ///// # COPYRIGHT # ///// ***