Kapitel 25 - Her name is Minna.

Tidigare i kapitel 24: 

Jag öppnar snabbt ögonen och stoppar undan minnet långt in i mitt inre. Någon knackar försiktigt på dörren från andra sidan och jag hör Stefans oroliga röst.

”Alice?” han knackar igen.

Jag drar ett djupt andetag, torkar bort tårarna som har runnit och ställer mig upp. Jag låser upp låset och öppnar dörren. Jag möter sex par oroliga ögon som stirrar på mig. Ingen säger någonting.

”We are your friends!” utbrister Liam och plötsligt har jag sex par starka armar runt mig.

 

(bildlöst inlägg)

 

Stefans pov –

”Has she called you yet?” viskar Harry, dock viskar han inte så värst diskret så Alice som sitter bredvid mig hör.

”Who?” frågar hon nyfiket och vänder blicken från tv’n som precis har börjat spela introt till A walk to remember.

”Nobody.” mumlar jag och försöker fokusera blicken på tv’n.

”It’s a girl that asked for Stefan’s number the other day. She were the conductor on the train when we traveled home from the bathing place.” säger Harry, nu med normal samtalston så resten av killarna hör.

Killarna börjar busvissla och hurra men jag skakar bara på huvudet. Dock känner jag hur mina kinder hettar lite, men försöker ignorera det. Som på en given signal så plingar det till från min mobil som jag har i bakfickan på mina jeans. Alla tystnar medan jag försöker krångla fram mobilen, det finns ju inte riktigt mycket plats. När jag har satt mig tillrätta i soffan igen känner jag mig verkligen utstirrad. Sex par ögon är spänt fästa på mig medan jag låser upp mobilen. Det är ett sms, från ett nummer som jag inte har i kontaktlistan.

”Who is it” frågar Harry.

“I don’t know. I've never seen the number before.” säger jag samtidigt som jag klickar upp meddelandet.

 

Från: Okänd

Ehm, hej! Haha det här är nog ganska random men.. Jag vet inte om du kommer ihåg mig, men jag är iaf tjejen från tåget. Hon du gav ditt nummer till. Åh gud, jag har aldrig gjort något sånt här förut och det känns jättepinsamt. Öh, vad ska jag nu säga? Jag heter i alla fall Minna. Så nu vet du det, vare sig du ville det eller inte. Tänkte bara säga att om du känner för att kanske ta en fika inne i Umeå någon dag så kan du höra av dig. Fast jag tror ju inte precis du skulle vilja det, jag är ju bara nån random tjej från nåt tåg. Och du har säkert redan en tjej. OKEJ, men nu ska jag sluta svamla. Hejdå!

 

 

”Ooooh! Look at that smile! I bet it was the girl!” piper Louis och slår armarna om Niall som sitter bredvid honom.

Utan att jag har märkt det så har ett stort leénde spridit sig på mitt ansikte.

”Give me that.” säger Harry och rycker åt sig mobilen från min hand.

Hans ögon åker fram och tillbaka över skärmen och han har en stor rynka mellan ögonen. Han blir mer och mer konsentrerad.

”Swedish is such a wierd language. I don’t understand a single thing in this message, besides the word random.” utbrister han frustrerat efter ett tag och slänger mobilen till mig.

”To bad.” flinar jag och Harry ger mig mörka blickar.

 

”Var det hon?” frågar Alice plötsligt på svenska.

”See?! I don’t undestand a thing!” muttrar Harry, men jag ignorerar honom.

“Ja, hon undrar om jag vill ta en fika inne i stan någon dag.” svarar jag istället Alice.

”Vad roligt! Ska du säga ja?” säger Alice förtjust och börjar studsa lite där hon sitter.

”Can you please talk english?” frågar Liam och skrattar lite åt Alice som fortfarande sitter och studdsar.

”She asked him if he wants to meet her in the city one day!” fnittrar Alice.

“How cute! Nice going man.” säger Zayn och jag får en high-five av var och en av killarna.

”What are you going to answer?” frågar Niall glatt.

“I don’t know. I haven’t been out with a girl for almost a year.” säger jag osäkert och börjar fippla med mobilen.

“You’re going to say yes of course!” utbrister Harry. “Did she tell you what her name was?” frågar han sedan.

“Her name is Minna.” jag känner hur leéndet smyger sig tillbaka på mina läppar och jag ser framför mig när hon frågade om mitt nummer.

”Look! He’s smiling again. He likes her!” piper Louis igen och slänger sig åter igen runt Nialls hals.

”Okay, I’m going to say yes.” säger jag glatt medan jag sparar hennes nummer.

Hurra rop hörs i rummet och plötsligt ligger jag underst med fem killar över mig.

”Guys, if you don’t move I can’t answer her.” stönar jag mödosamt.

Med en rasande fart så försvinner killarna från mig och de sätter sig tillrätta i soffan/på golvet igen.

”Can we please watch the movie now?” frågar jag och Alice trycker på Play.

 

Till: Minna

En fika låter awesome. Ska vi säga på lördag?:) Kram, Stefan


Förlåt förlåt förlåt. Jag känner nu att jag borde lagt upp ett kapitel tidigare, men har helt enkelt inte haft tiden till det. Här kommer i alla fall nåt sorts mellankapitel. Vad tror ni om Minna? Tror ni att hon kommer fånga Stefans otämjda hjärta? Gud, det där lät riiiktigt cheesy. Hoppas ni gillar de, och glöm inte att kommentera 


Kommentarer
Postat av: Anonym

Jätte bra!

2012-09-27 @ 15:41:20
Postat av: Erika Anestedt

mer grymt bra sjuuuuukt grymt amazayn

2012-09-27 @ 16:04:04
URL: http://erikasfilmblogg.blogg.se/
Postat av: lovisa

Superduper bra!

2012-09-27 @ 17:26:44
Postat av: LN

Gud vad bra du skriver!!! Ny här typ hur ofta brukar du lägga upp nya kapitel (längtar tills nästa och vill gärna veta) PS. älskar verkligen din ideé och hela storyn!!! :)

2012-09-28 @ 00:44:17
Postat av: Melissa

Hahahahaha, ja, det där lät ordentligt cheezy! xD Men gulligt, tycker om den här utveckligen med Stefan & Minna. (= Kram! ♥

2012-09-28 @ 18:19:41
URL: http://onedirectionernovell.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Kom ihåg mig?

Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
*** ///// # DESIGN BY ELVIRA NYBERG # ///// # COPYRIGHT # ///// ***