Kapitel 9 - You dropped something

Tidigare i kapitel 8:

I realize that we’re in mine and Louis room and the guys are looking in a menu.

“Yeah, just something that sounds good. Maybe pizza or something?” I answer and sit down beside Louis on the couch. 

Stefans pov –

Det är riktigt roligt att få hänga med några killar för en gång skull. Inget illa menat mot Alice och så, men det var faktiskt roligt att få några andra vänner också. Visst, jag hade ju kompisar inne i Umeå men dem pratade jag ju knappt med längre. Det har jag inte gjort sedan jag tog studenten och flyttat hit ut till morsan och farsan. Då jag inte jobbar har jag knappt någon ork till att åka någonstans så jag håller mig mest här runtomkring. Så att få umgås med ett gäng killar i min egen ålder säger jag inte nej till!

 

Jag sopar bort det sista från stallgången om ställer sopen där alla redskapen står. Jag kollar runt omkring mig för att försäkra mig om att allt är klart inför natten, går sedan till dörren och släcker. Jag skyndar mig över gårdsplanen, det håller på att bli ganska kallt nu. Det skulle inte förvåna mig om det kommer snöa vilken dag som helst. När jag kommer in till hotellet så tar jag av mig stövlarna, och skyndar mig snabbt upp till tredje våningen där jag har mitt rum. Jag slänger av mig stallkläderna jag har på mig och går sedan in i badrummet. Jag stiger in i duschen och startar vattnet. Det varma vattnet bränner mot min nedkylda kropp och jag står bara och njuter medan jag känner hur kroppen sakta men säkert börjar tina upp. Efter att jag bara stått där ett bra tag så schamponerar jag in håret och tvålar in kroppen. När det är bortsköljt så stänger jag av duschen och sträcker mig efter en handduk. Jag sätter handduken runt höfterna och går sedan ut till sovrummet medan jag nynnar på Pictures Of You - The Last Goodbye.

 

”Hej.” Hör jag en röst säga från min säng och jag tvärnitar förvånat.

Det skulle jag inte ha gjort, för mina fötter är fortfarande blöta och jag känner hur fötterna glider iväg. Jag landar på rumpan med en dov duns och jag hör ett klingande skratt.

”Alice! Vad gör du här? Du håller ju på att skrämma ihjäl mig.” Säger jag och ställer mig upp medan jag gnider min ömma rumpa.

Jag tittar upp på Alice nu sitter som förstelnad med en konstig blick. Plötsligt sätter hon händerna för ansiktet och slänger sig på mage ner i sängen där hon begraver huvudet i mina kuddar.

”Vad gör du?” Frågar jag förvirrat.

”Öhm, du tappade någonting.” Hör jag henne mumla.

”Va?” Säger jag och börjar titta mig omkring.

Plötsligt inser jag att handuken jag hade haft runt höfterna ligger kvar på golvet, och jag står spritt språngande naken inför Alice. Jag böjer mig snabbt ner, plockar upp den och sätter den sedan hårt runt höfterna igen. Med snabba steg går jag bort till min byrå där jag har underkläder och sådant och drar på mig ett par kalsonger.

 

”Är du klar nu?” Säger Alice ifrån sängen.

Hon sitter fortfarande med händerna för ögonen, men jag kan höra skrattet i hennes röst.

”Jadå, du kan vända dig om nu.” Säger jag.

Hon gör som jag säger och vänder sig mot mig. Jag kan verkligen se busigheten i hennes ögon. De riktigt lyser.

”Ja, vad var det nu som du ville innan du skrämde ihjäl mig?” Säger jag med en butter röst och lägger armarna i kors över bröstet.

Jag känner hur ett flin smyger sig fram över mina läppar.

”Jag ville bara höra om du ville äta middag tillsammans?” Säger Alice med ett lika stort flin som jag.

”Åh, jag skulle jättegärna göra det men jag har planerat att äta med killarna.” Svarar jag.

”Killarna? Vilka killar?” Hinner Alice fråga innan hon själv inser det.

Jag ser hur hon sjunker ihop och det glada i hennes ögon försvinner. Snabbt är jag framme vid sängen och sätter mig bredvid henne. Försiktigt lägger jag en arm runt henne.

”Men hörru, lill-tjejen. Du kan ju äta med oss! Jag tror nog inte killarna skulle bli arga om du följde med, de frågade faktiskt om dig då vi var i stallet. De sa att du typ hade skenat iväg från stallplanen tidigare idag.” Säger jag med en mjuk röst.

”Nä, va? Det skulle bara vara pinsamt ju. De tycker säkert bara jag är jätteklantig och ful.” Hörde jag henne mumla.

”Nä vet du vad. Du ska med mig om jag så måste söva dig med elefant-sömnmedel och dra dig på en matta.” Säger jag och ställer mig upp med ett ryck.

Alice tittar förvånat upp på mig, och jag kan se att hennes ena mungipa rycker diskret. Jag skyndar mig fram till garderoben och drar på mig en tröja och ett par jeans så fort jag bara kan, så att hon inte ska hinna smita.

”Kom nu!” Säger jag och drar upp henne från sängen.

 

Innan hon har hunnit reagera så har jag slängt upp henne över min axel. Jag går ut genom korridoren medan Alice protesterar och stretar emot. Vi möter några gäster som tittar konstigt på oss. Vaddå, har jag en stor finne i pannan eller? Jag bara skrattar och hälsar då jag går förbi dem.

”Stefan kom igen! Släpp ner mig. Jag har ju stallkläderna på mig! JAG LUKTAR STEFAN!” Får Alice fram där hon hänger över axeln.

Jag stannar med ett ryck och säger sedan med tillgjord röst.

”Du har helt rätt lill-tjejen. Du stinker!” 


Kapitel 9, here you go! Minst 10 kommentarer för nästa del:)


Kommentarer
Postat av: Alexandra

Hejja dig idaaa, come on, nästa del nu! :D

2012-07-23 @ 20:42:41
Postat av: Ellen

Åhh herre vad jag älskar den här novellen!! Blir så hilma glad varje gång det har kommit ett nytt kapitell! Snälla ge oss ett till!:)

2012-07-23 @ 20:46:14
Postat av: Melissa

Gillar design & headern ;) & Älskaaaaaaaaaar att läsa den här novellen :D Kan ha 50 sidor uppe men så fort jag ser att du uppdaterat är det typ "Stop everything. READ, WOMAN!" Haha, ja, jag är weird like that :D Nä men jättebra, bland alla novellbloggar som finns är det svårt att hitta bra ibland o; Kram på dig (= ♥

2012-07-23 @ 21:15:25
URL: http://onedirectionernovell.blogg.se
Postat av: Anonym

så himla bra

2012-07-23 @ 21:33:53
Postat av: Elma

Jättebra! Så otroligt spännande!

2012-07-23 @ 23:15:27
Postat av: Anonym

Allt var azum som vanligt och jag diggar din header starkt! ✌

2012-07-23 @ 23:53:31
Postat av: Erika Anestedt

meeeeerNU du ska skriva mer annars DÖR jag

2012-07-24 @ 00:50:37
URL: http://erikasfilmblogg.blogg.se/
Postat av: Hanna :D

Über bra kapitel! :D

2012-07-24 @ 01:44:33
URL: http://lifeaccordingtomeee.blogg.se
Postat av: Johanna

Skit bra asså ;)

2012-07-24 @ 02:27:37
Postat av: Emelie

Du skriver på ett sätt som inte många gör. Om jag har förstått det rätt så heter du Ida, och Ida, jag tycker du är riktigt begåvad! Fortsätt såhär så lovar jag dig att du kommer gå långt! Bra kapitel förresten!

2012-07-24 @ 10:21:46
Postat av: Esmeralda

Hahah bra kapitel! Blev typ full i skratt av det :D Men jättebraa!

2012-07-24 @ 10:25:26
URL: http://Esmiiie.blogg.se
Postat av: Anonym

gud vad bra den är =)

2012-07-24 @ 13:30:08
Postat av: Gabriella

Meeeer!

2012-07-24 @ 15:29:07
URL: http://lifeisgreen.bloggplatsen.se
Postat av: saga

Jättebra!!<3

2012-07-24 @ 17:04:37
Postat av: One Direction novell | How I Wish

Gud vad bra du skriver! :) och jag älskar designen! /How I Wish | 1D-novell

2012-07-26 @ 01:53:35
URL: http://howiwish.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Kom ihåg mig?

Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
*** ///// # DESIGN BY ELVIRA NYBERG # ///// # COPYRIGHT # ///// ***