Kapitel 13 - Cold shower

Tidigare i kapitel 12:

Alla andra tystnar och jag lyfter försiktigt blicken från pizzan i min hand. Jag inser fort att frågan var riktad till mig eftersom alla nyfiket tittar på mig och att det var killen med svart hår som hade ställt den. Jag är precis på väg att svara då killen med krulligt hår utbrister,

”I know! We can do a “get to know” game? I don’t think she knows who anyone of us is either.” Alla nickar instämmande och sedan sätter vi oss i en ring på golvet. 

Alice pov –

Jag väcks med ett ryck när väckarklockan ringer. Jag bestämmer mig att jag ska duscha efter jobbet istället för före så då kan jag ligga kvar i sängen en stund till. Jag lägger mig tillrätta och tankarna vandrar tillbaka till kvällen innan. Det var verkligen jättetrevliga killar. Roliga var dem också. Jag hade fått lära mig deras namn och massa andra grejer om dem. Han med krulligt hår heter Harry. Han med blont hår heter Niall, han med svart heter Zayn och han med brunt hår heter Liam. Jag hade fått veta att alla utom Liam var singel. Louis och Harry bor tillsammans, men alla killarna bor som på samma område i London. Alla hade sökt till X-factor och det var där de blev ihop satta till ett band. De var kända över hela världen. Alla är från England förutom Niall som är från Irland. Man märker att han inte är från samma ställe som de andra för han har en lite roligare dialekt, men jag tycker den är jättecharmig. Louis är 91a, alltså äldst av alla killarna, men han beter sig som att han är yngst. Niall, Zayn och Liam är 93or och Harry som är yngst är 94a. Alla killarna var verkligen sig själva, inte sådär stroppiga som jag trodde att de skulle vara. Vi hade skrattat så vi fått kramp i magen i princip hela kvällen, och jag känner av det i magen idag.

 

Jag slänger en blick på klockan och bestämmer mig för att stiga upp. När jag tagit på mig alla kläderna så går jag tyst ner till köket som alla andra mornar. Som vanligt möts jag av Kristoffer och alla andra i kökspersonalen.

”Hade du en trevlig kväll igår?” Frågar Kristoffer och flinar.

”Jaa, det hade jag. Men varför flinar du sådär läskigt?” svarar jag honom lite avvaktande.

”Äh, tänkte bara. Vem var egentligen den där killen du hade med dig igår? Och vilka var de andra som kom sen?”

”Det var det här brittiska pojkbandet som skulle komma hit. One Direction. Jag och Stefan åt middag med dem och lärde känna dem lite. De är faktiskt jättetrevliga.”

”Jasså? Så är det nåt mellan dig och han Louis eller vad han nu hette?” Kristoffer blinkar med ena ögat.

”Men ge dig, vi är bara vänner. Jag känner honom ju knappt.” Säger jag slår honom löst på armen och vänder mig sedan snabbt om då jag känner hur mina kinder hettar.

”Visst om du säger det så.” Hör jag Kristoffer skrocka bakom mig.

Jag går och tar för mig av personalens ”frukostbuffé” som finns i köket. Även fast jag åt ganska rejält igår kväll så är jag ändå jättehungrig. Det blir en skål med jordgubbs yoghurt och flingor, en ostmacka och ett glas apelsinjuice.

Jag äter snabbt upp allting och ställer in disken i diskmaskinen. Precis då jag är på väg ut ur köket kommer Stefan insläntrande. Han ser ut som att han hade varit uppe längre än mig, vilket han säkert var också. Helt säker är jag inte eftersom jag gick och la mig före honom.

”När gick du och la dig egentligen?” Frågar jag.

”Ööh, typ 4?” Mumlar han till svar.

”Lyckat. Vad är mina arbetsuppgifter för idag?”

”Du ska ta killarna på en ridtur. Har för mig att ingen av dem har ridit förut så lycka till.” Säger Stefan och ger mig tummen upp. ”Men jag tror inte de kommer vakna för än till lunch så ni får ta med er piknik mat och äta i skogen. Men till dess får du mocka och sådant, så lämna mig nu. Jag är trött.”

”Men, varför kan inte du följa dem ut? Dom känner ju dig bättre egentligen.”

”För att morsan sa nu när jag mötte henne att jag ska åka till Sundsvall och kolla på en ny häst. Ska åka om typ en timme och kommer inte hem för än sent ikväll.

”Okej.” Suckar jag och går sedan ut till stallet, 25 stora boxar tar sin tid att mocka så det är väl bara att sätta igång.

 

Harry’s pov –

Jag sätter mig upp med ett ryck och stirrar förvirrat runt omkring mig. Var är jag hinner jag tänka innan jag kommer på svaret. Jag kollar klockan på mobilen som ligger under huvudkudden och suckar. Klockan är bara 8 så jag gissar att jag är den enda av oss som är vaken. Det blev sent igår kväll med Stefan och Alice. Eller Alice gick och lade sig vid ett, då hon satt och halvsov mot Niall’s axel ett bra tag medan Louis slängde några avundsjuka blickar då och då. När hon insåg vad hon gjorde så blev hon jättegenerad och mumlade något om att hon skulle upp tidigt, sa god natt och drog. Stefan däremot stannade till nästan fyra. Han var en riktigt härlig kille, verkligen. Jag tror att de andra killarna tycker likadant som jag och att det skulle varit trist här utan honom. Alice är också jättetrevlig, bara lite blyg.

 

Med en djup suck sätter jag mig upp och slänger benen över sängkanten. Jag går ut till ”vardagsrummet” och in till badrummet. Jag drar av mig kalsongerna som är det enda jag har på mig och stiger in i duschen. Jag startar vattnet och skriker till då vattnet träffar min hud. Det är iskallt. Jag tar ett förskräckt steg bakåt och är nära att halka omkull. I panik vrider jag på handtaget där man ändrar värmen och pustar ut då jag känner att vattnet stiger i temperatur. Jag tar ett steg framåt så jag hamnar i duschstrålen igen och nu är det varmt vatten som träffar min kropp. Ett bra tag står jag och bara njuter av värmen som sprider sig i min kropp. Jag schamponerar håret och tvålar sedan in kroppen. Jag låter allt rinna av mig innan jag stänger av vattnet och sträcker mig sedan efter en stor, vit, fluffig handduk. Jag virar den runt höfterna, går ut från badrummet och in på mitt rum igen.

 

Jag letar reda på ett par rena kalsonger, mjukis byxor, en t-shirt och en hoodie. På med kläderna och sedan torkar jag håret med handduken lite snabbt. Mer än så behövs inte för att håret ska börja krulla sig. Magen börjar kurra och jag bestämmer mig för att chansa och gå och äta frukost. Även om jag är själv så känns det ändå ganska skönt, lite alone time med mig själv typ. När jag kommer fram till matsalen så har de turligt nog börjat servera frukosten. Jag går fram till det stora bordet och plockar på mig massa mat. Till min lycka ser jag att de serverar köttbullar! Jag går och sätter mig och börjar sedan tugga i mig all mat. När jag har ätit upp så klappar jag mig nöjt på magen, reser mig upp och går bort med all disk till där man lämnar det. Sedan går jag ut från matsalen. Där stannar jag och funderar på vad jag ska göra. Jag vill vara snäll med Louis så jag tänker låta honom sova ut. Det behöver han. Utan att jag tänker på det så går jag ut från hotellet, över gårdsplanen och mot stallet. Dörren står på vid gavel och inifrån stallet hör jag någon sjunga. Fint kan jag inte precis säga att det låter.

 

Jag smyger försiktigt in i stallet och kikar runt. Radion spelar musik på ganska hög volym, Girls Just Wanna Have Fun är låten som spelas just nu. Jag smyger en bit in i stallet mot det håll som jag hör den ”fina” sången ifrån och stannar då jag kommer fram till en hästbox med en skottkärra utanför. Jag kikar försiktigt över kanten på boxväggen och där ser jag Alice stå och hoppa runt medan hon sjunger för fulla muggar. Utan att tänka mig för så hoppar jag fram och börjar fjantsjunga med i låten. Alice min är obeskrivlig då hon ser mig hoppa fram. Först stelnar hon till och börjar rodna, men sedan så börjar hon asgarva. Tillsammans så sjunger och dansar vi tills låten är slut.

”Well, that was different.” säger Alice skrattandes medan hon sätter sig ned mot en av väggarna i boxen.

”That was not different, that was fun!” Säger jag och ger henne ett stort leende. ”Haha don’t hate me now, but you are a really bad singer.”

“Haha, I know I am. I just really like to sing like that when I’m alone in the stable and are doing work.” Hon ger mig ett så stort leende så man kan se att hon har skrattgropar, riktigt sött faktiskt. ”But what are you doing here? I thought you guys would sleep until like lunch or something.”

“I just couldn’t sleep. And I thought it would be nice to have some alone time with myself but then I ended up here with you instead.”

“Okey. Well, now when you’re here you can be an angel and help me with the stable work that I’m supposed to do before I’ll take you guys out for a ride.” Säger Alice med sockersöt röst och gör stora puppy-eyes.

“Whoa whoa whoa… Take that one more time. We, like me, Niall, Zayn, Louis and Liam, are going

to ride horses? Horses?! Do you want to kill us?! Säger jag förskräckt, det här var jag inte beredd på.

”Yes!” Säger Alice och flinar. ”You guys are going to ride a horse each. Now, let’s get to work!”


Nytt, lite längre kapitel till världens bästa läsare som gjorde ett nytt besöksrekord igår! ♥ Minst 12 kommentarer för nästa kapitel. Hoppas ni gillar det!


Kommentarer
Postat av: Jag

12! Då spammar jag tills det blir 12 kommentarer. xDD
Nejdå men hoppas 11 människor till kommenterar snart!

2012-07-30 @ 22:05:17
Postat av: Johanna

Grymt bra asså du e bäst ;)

2012-07-30 @ 22:19:32
Postat av: Esmeralda :D

Åh vad bra! Gillar verkligen att Alice börjar släppa loss mer och mer, blir mycket trevligare då! :) Längtar tills nästa :D

2012-07-30 @ 22:53:10
URL: http://esmiiie.blogg.se
Postat av: sofia

du är så otroligt duktig! går in och kollar om du skrivit hela tiden. haha!

2012-07-30 @ 22:56:34
URL: http://sofiamanda.devote.se
Postat av: Alexandra

Asbra! Meeer! :D

2012-07-30 @ 23:00:47
URL: http://bostromalexandra.webblogg.se
Postat av: Anonym

12 de kommentarerna får du lätt din blogg är ju jätte bra. Har bara en fråga läser du andra one directioner noveller?. Isåfall villken novell? Love your novell <3

2012-07-30 @ 23:17:10
Postat av: Elma

hahahah skulle vilja se deras miner när dem är på hästarna!!! LLN!!

2012-07-30 @ 23:30:13
Postat av: Anonym

åh jätte bra :D

2012-07-30 @ 23:33:00
Postat av: Ellen

Ahhh så bra!!!:))

2012-07-31 @ 00:07:34
Postat av: Sandra

Hahaha blev lite forvånad när Harry sa sådär i sluet! Är jag den enda som tyckte det var skit kul? :D)

2012-07-31 @ 11:59:00
Postat av: Anonym

gud så bra :D

2012-07-31 @ 13:37:11
Postat av: Anonyymttt

Tolvfte kommentaren !

2012-07-31 @ 21:22:20
Postat av: lovisa

jätte bra!!!

2012-08-03 @ 14:20:15

Kommentera inlägget här:

Kom ihåg mig?

Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
*** ///// # DESIGN BY ELVIRA NYBERG # ///// # COPYRIGHT # ///// ***