Kapitel 17 - Going on a trip

Tidigare i kapitel 16:
Utan att tänka mig för böjer jag mig fram och ger henne en lätt puss på pannan. Även om hon sover så bildas det ett litet leende på hennes läppar. Jag ligger och iakttar henne medan jag känner hur mina ögonlock blir tyngre och tyngre. Tillslut så somnar jag, med Alice’s andetag som vaggvisa. 

Alice pov –

Jag skräms halvt ihjäl när väckarklockan ringer halv sex på morgonen. Jag slår till den hårt så den tystnar och vänder mig sedan om. Min vänstra arm som jag stängde av klockan med slänger jag bredvid mig. Men istället för att träffa sängen så möter den hud. Jag öppnar förskräck ögonen och kastar mig ur sängen. Bredvid platsen där jag låg så ligger Louis. Vänta nu, hur har Louis hamnat i min säng? Sakta lämnar sömnen min kropp och det klarnar till i mitt huvud. Jag kommer ihåg att Louis hade stått utanför min dörr, hur han hade berättat allt om honom och Eleanor och att jag till sist hade erbjudit honom att sova här. Han verkar inte ha märkt att jag slagit till honom, för en snarkning kommer ut från hans mun. Jag känner hur ett fnitter bubblar upp inom mig och innan jag hinner hejda mig själv så smiter det ut. Jag sätter snabbt händerna framför munnen då Louis börjar röra på sig, och lägger sig på mage. Han suckar nöjt innan han börjar andas tungt igen. Jag andas lättat ut och tassar fram till byrån med stallkläderna. Jag drar snabbt på mig alla kläderna och tassar sedan in till badrummet. Jag borstar snabbt tänderna och försöker borsta igenom håret. Jag ger upp och sätter upp det i en hästsvans istället. Jag öppnar tyst badrumsdörren och kollar så att Louis fortfarande sover. Det gör han, så jag smyger ut ur mitt rum och stänger försiktigt dörren bakom mig.

 

”Värst vad du smyger runt idag.” jag vänder mig förskräckt om och ser Stefan så där och flina.

”Gud vad du skräms.” säger jag och lägger ena handen över hjärtat som bultar galet fort.

”Jag skulle precis gå in och säga att du och jag inte ska ha någon stalltjänst idag. Vi ska åka med killarna in till Umeå, sedan ska vi ta tåget till Ö-vik. Där ska vi vara på Paradisbadet hela dagen, sedan tar vi tåget tillbaka till Umeå.” säger Stefan i den där tonen som jag vet att hans mamma har använt då hon berättat det för honom.

Jag tittar tvekande på honom. Paradisbadet betyder bada, bada betyder bikini, bikini betyder halvnaken och halvnaken betyder blickar.

”Åh, kom igen nu Alice… Jag vet att du inte gillar att bada med folk du inte känner. Men jag tror det kommer bli jätteroligt, du har ju knappt lämnat hotellets område sen du kom hit.” säger Stefan och petar mig i ena kinden.

Jag kan inget annat än att skratta åt honom. Han är ju bara för konstig ibland.

”Snälla Alice?” ber han med putande underläpp.

”Okej…” han ger ifrån sig ett glädjetjut men jag sätter snabbt handen för hans mun. ”OM jag slipper göra stallarbetet på morgonen, så jag får börja vid lunch. I två veckor.” fortsätter jag sedan.

Han stannar upp mitt i en segerdans och ser ut att fundera. Efter ett tag nickar han och säger;

”Okej, det är en deal!” medan han skakar hand med mig.

”Jaja, men jag är hungrig, och killarna lär ju inte vakna på ett bra tag. Så jag går och äter frukost nu, sen väcker vi dem?” säger jag och börjar gå mot trappan.

Stefan sluter upp vid min sida och lägger ena armen över mina axlar.

”Så, hade ni roligt igår?” frågar han.

”Ja vi hade jättetrevligt.” börjar jag och berättar sedan allt vad som hade hänt under gårdagen. Men jag säger såklart inget om att Louis hade kommit till mig mitt i natten och nu låg och sov i min säng.

 

Två timmar senare

Jag är på väg upp till mitt rum igen efter att ha ätit en lång frukost med Stefan. Han hade berättat massor om den nya hästen och sedan hade vi skojat som vi brukar. Vi hade bestämt att vi skulle mötas utanför köket om en halvtimme och då skulle vi gå och väcka killarna. Jag öppnar försiktigt dörren in till mitt rum och kikar på sängen. Louis ligger nu på rygg, men armar och ben åt alla håll. Han tar utan överdrift upp hela sängen. Täcket ligger halvt på golvet, precis som det alltid gör då jag vaknar på morgonen, och jag upptäcker till min förvåning att han inte har någon tröja på sig. Hade han inte haft på sig en tröja igår då han kom hit? Jag letar i minnet och konstaterar att jo, han hade haft på sig en tröja. Jag smyger tyst fram till sängen och ser att det ligger en tröja bredvid sängen. Okej, skumt men men. Jag går till garderoben och tar på mig ett par svarta leggins, ett vitt linne och en stor, vit, stickad tröja med röda blommor på. Jag drar fram en träningsbag (varför har jag ens en sådan?) och letar fram min bikini som ligger långt in, väl gömd för allmänheten. Den är vit, med blommor på. Jag tror jag ser ett tema här… Jag stoppar ner bikinin i väskan och sedan går jag till badrummet och plockar ihop en stor handduk, schampo, balsam och tvål. Hudkräm med vanilj-doft åker också ner i väskan.

 

Plötsligt inser jag att jag inte har rakat benen på ett bra tag, så jag drar av mig byxorna och hoppar in i duschen och rakar snabbt benen. Jag vill ju inte se ut som en mammut precis. Jag torkar av benen och smörjer in dem med hudkrämen som jag precis hade packat ned. Jag drar på mig byxorna igen och går sedan ut till mitt sovrum. Hur kan han sova så hårt tänker jag för mig själv då min blick fastnar på Louis. Jag går och lägger väskan bredvid dörren ut mot hallen och ställer mig sedan och funderar på hur jag kan väcka honom. Till slut vet jag precis. Jag går och hämtar min mobil och letar fram låten Kick Out The Mother F****S – Dada Life men utan att starta den. Sedan stiger jag försiktigt upp i sängen så jag står i den. Samtidigt som jag startar låten så börjar jag hoppa som en galning i sängen. Precis som jag tänkte så flyger Louis upp ur sängen och ser livrädd ut. Hans ansiktsuttryck är verkligen priceless så jag börjar asgarva och ramlar ihop i sängen. Louis stirrar på mig som att han tycker jag är galen eller något.

 

Jag lyckas tillslut sluta skratta och hoppar ner från sängen.

”What was that good for?” frågar han med sömnig röst och kliar sig på magen.

Jag inser nu att han har en riktiiigt snygg mage. Jag känner hur jag stirrar så jag sliter blicken från honom och vänder mig om.

”We’re going on a trip today, so you had to wake up.” Säger jag med ryggen mot honom.

”A trip? Where?” frågar han förvirrat.

Jag vänder mig mot honom igen och nu har han fått på sig sin tröja.

”I will only say that you have to pack a bag with beachwear, a towel and shower stuff.” Säger jag finurligt och ler. “Come on, we have to go now.” Jag tar tag i hans arm och drar med honom ut från mitt rum.

På vägen ut sliter jag åt mig väskan jag lagt bredvid dörren. Precis innan vi ska nedför trappan så kommer jag på en sak och tvärstannar så Louis går in i mig.

”What are you doing now?” frågar han lite halvt irriterat.

“I just remembered that Stefan is down there, waiting for me. And I don’t want him to see you, because then he’ll as a lot of awkward questions and stuff.” Jag känner hur mina kinder hettar medan jag säger det sista.

”Oh, right. Okay, so you go down there first, and take him in to the kitchen or something. Then I can sneek in to mine and Harry’s room without him seeing me.” Louis var verkligen med på noterna.

 

Jag nickar och klampar sedan nedför trappen. Som planerat så står Stefan där nere och väntar på mig. Jag sliter tag i hans tröja och drar snabbt in honom i köket.

”Alice? Vad gör du?” Frågar han.

”Öh, jag kom på att vi behöver någon matsäck eller så. Det är väl ganska långt till Ö-vik eller?” Ljuger jag, jag vet precis hur lång tid det tar att åka dit och det tar inte mer än en timme med tåget.

”Alice, slog du i huvudet då du hämtade grejerna eller? Du vet väl att det tar knappt en timme med tåget.” säger Stefan och kollar konstigt på mig.

”Right, jag måste ha tänkt på Sundsvall eller något. Fel av mig.” säger jag och rycker på axlarna.

”Du är ju konstig. Kom så går vi och väcker killarna, jag fick mammas nyckel som funkar i alla rum så vi tar oss lätt in till dem.” han kollar fortfarande konstigt på mig medan han börjar gå mot dörren.

Jag följer sakta efter honom och ber tyst för mig själv att Louis har hunnit in till sitt rum.


Eftersom ni är världens bästa läsare så får ni kapitlet idag:) För er som inte vet så är Ö-vik en förkortning av Örnsköldsvik, tycker det blev så jobbigt att skriva det hehe.. Jajaaaaa, minst 13 kommentarer från olika personer för nästa kapitel! Och justja, har en fråga till er. Tycker ni att det går för långsamt i novellen eller så? Säg gärna vad ni tycker ♥


Kommentarer
Postat av: Anonym

Jätetbra. Jag tycker det inte händer långsamt eller snabbt, jag tycker det händer mittemellan. =) Kram! xx

2012-08-09 @ 21:58:20
Postat av: Ellen

Åhh va bra, hahah som vanligt! Jag tycker det går precis lagom snabbt och jag älskar att Louis och Alice blir närmare och närmare!:) x

2012-08-09 @ 22:21:34
Postat av: Ida

Yeey! Vi är världens bästa läsare, "WIHOO" haha ;) nä men as grymt :D tycker de är alldeles lagom takt, sen är den speciell också, inte som alla andra noveller, de är därför jag älskar den :D

2012-08-09 @ 22:35:11
URL: http://idaaekman.blogg.se
Postat av: Alexandra

Du är så duktig! Aldeles lagomt fort! :D

2012-08-09 @ 22:50:07
URL: http://bostromalexandra.webblogg.se
Postat av: Anonym

Åh verkligen jätte bra novell!!:D nää ja tycker den går alldeles lagom fort!:D

2012-08-09 @ 22:55:35
Postat av: Vilma

Jag tycker att novellen går precis lagom snabbt! Älskar verkligen din novell!! Hoppas verkligen att det blir nåt mellan Louis och Alice! Det skulle vara lite kul om dom typ fick ett "hemligt" förhållande och att ingen av killarna eller nån annan visste om det! Men du kanske redan har bestämt vad som ska hända men ett tips bara :)

2012-08-09 @ 23:29:18
Postat av: Elma

Jag har aldrig skrattat så här mycket i mitt liv! hahaha Dada lifes låt!! Priceless face!!

2012-08-09 @ 23:47:21
Postat av: Anonym

jättebra! =)

2012-08-10 @ 12:15:48
Postat av: lovisa

Jätte bra!

2012-08-10 @ 12:34:08
Postat av: Emma

Jag gillar tempot, men det blir segt med bara 1-2 inlägg om dagen. Men jag fattar om det blir svårt att hinna! Men samma tempo, jag gillar att det tar lite tid! :D

2012-08-10 @ 14:03:28
Postat av: Jag

Super duper bra. Längtar tills nästa kapitel.

2012-08-10 @ 18:42:56
Postat av: Esmeralda <3

Min mormor bor i Övik, haha :) Bra kapitel, längtar tills nästa! :D

2012-08-11 @ 02:34:18
URL: http://esmiiie.blogg.se
Postat av: manda

Waaaah, omg så jävla braa. <3

2012-08-12 @ 02:32:28
Postat av: Qrusmyntha

Yey, längtar till nästa kapitel. Awesome! Går alldeles lagom. Xx

2012-08-16 @ 23:28:26

Kommentera inlägget här:

Kom ihåg mig?

Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
*** ///// # DESIGN BY ELVIRA NYBERG # ///// # COPYRIGHT # ///// ***